תוכנית הכשרה לשיטת 'אוריינטציה גופנית'
למורות ומטפלות בגוף ותנועה (התוכנית מתאימה גם לגברים)
כיצד נשתמש בצורה מעשית וישומית בידע אנטומי בעבודה עם המטופלים והמטופלות שלנו?
'אוריינטציה גופנית' "מחברת בין הנקודות" ויוצרת תמונה ברורה יותר של התגובות והתנהגויות שלנו במערכות יחסים ומול עצמנו.
היא עוסקת בשינוי התנהגותי ורגשי דרך תהליכי למידה של תנועת השלד והשרירים. התקפי זעם וחרדה, קושי בהצבת גבולות, הימנעויות מקונפליקטים, זוגיות, הורות ועוד.
זוהי מתודה המבוססת על תרגילים מתוך טכניקת פילאטיס שפירקתי לרמה סופר-בסיסית, ודרכם אני מסייעת ליצור חיבור בין התנועה האנטומית ואלמנטים התנהגותיים המשתקפים מתוכה.
זוהי דרך עבודה שמאפשרת לנו המורות-מטפלות ליצור תהליך שיש בו "עוגנים" פשוטים ונגישים, התחלה אמצע וסוף, בתוך האינסופיות הקסומה של תנועה אנטומית.
על ידי תהליך למידה של תרגילים יזומים בעלי מבנה ייחודי - מתאפשרת אינטגרציה בין החלקים הרציונליים, ההתנהגותיים והפיזיים (האנטומיים).
באופן הזה , נוצר חיווט (חיבור) 'מוח-גוף' יזום, וחוויית העצמי מתארגנת ומתעצמת. השליטה בגוף מקבלת שפה חיובית יותר , ותחושת הוודאות והמשמעות - עולה .
מורה מטפלת ב'אוריינטציה גופנית' עוזרת למטופל ליצור אינטגרציה ולחבר בין תנועה-תחושה-מילה- ורגש
התכנים בקורס עוסקים בבניה מחודשת ונירמול של המערכת הסנסו-מוטורית דרך חמישה מרכזים אנטומים , בתהליכי למידה תנועתיים, ועבודה על מערך תגובות הקשור בטראומה ודפוסי תגובה אחרים.
למי מתאימה התוכנית?
מורות ומטפלות בעלות ניסיון גם בטיפול רגשי וגם בליווי תנועתי-גופני שמעוניינות להרחיב את ארגז הכלים בעבודה עם גברים ונשים ולהכיר את אופן השימוש בתרגילי האבחון ובמערכת העצבים-שלד-שריר.
מבנה הקורס בנוי מ2 חלקים:
בחלק הראשון נבסס את 5 מרכזי הגוף ואת יחסי הגומלין ביניהם.
נכיר את מאגר התרגילים הייעודיים שמגדירים כל אחד מ5 המרכזים
נלמד כיצד לבצע התערבויות משמעותיות דרך פעולת התרגום המילולי והרחבת השיחה סביב תימה התנהגותית-גופנית.
בחלק השני, נלמד את פרוטוקול התרגילים המלא שבעזרתו נבנה תהליך הליווי. נלמד לחווט ולהרחיב את המנעד התחושתי החיובי בגוף, ולעבוד עם מערכת העצבים.
חלק ב'- מודל ליווי - פרוטוקול
עבודה עם המודל של 'אוריינטציה גופנית' מאפשרת הישענות על עוגנים פשוטים שמקורם באנטומיית הגוף, שיוצרים סדר וארגון בתהליך הטיפולי.
בחלק ב' נלמד לשלב בין הפעלה וניהול תנועת הגוף לבין אלמנטים התנהגותיים שעולים מתוך תהליך הלמידה.
נלמד כלים להתערבות מילולית וגופנית בעבודה עם טראומה, יחסים עם הצבת גבולות, דפוסי הימנעות ועוד אתגרי מערכות יחסים, כמו גם כאבים כרוניים "מתנהגים" ותופעות גופניות אחרות המשפיעות על האדם עצמו ועל האווירה בבית.
המודל מתאים לעבודה עם טראומה, וויסות רגשי, התמכרויות ועוד, וכתהליך ליווי להעלאת המודעות וההתפתחות האישית לגברים ונשים בגילאים שונים.
המודל כולל:
-
עבודה עם פרוטוקול תרגילים יזומים שהם הבסיס לתהליך ליווי רגשי ופיזי.
-
ניהול מפגש אבחון ("אינטייק")
-
זיהוי תמות עיקריות שעולות מתוך הגוף, ואיזון שלהן
-
פירוק והתאמה של התרגילים לפי הרמה התנועתית-רגשית.
-
דרכי התערבות מילוליות מותאמת להתקפי זעם וחרדה, והתנהגויות נוספות במשפחה ובזוגיות.
-
פרקטיקום : התנסות בליווי של בוגרי ובוגרות הקורס 'ללמוד לכעוס נכון'
ימי שני
19:00 - 15:30 | תל אביב
תאריך יפורסם בקרוב
8 מפגשים
חלק א' - 5 מרכזי הגוף + ללמוד לכעוס נכון
החומר הנלמד בשלב א' בנוי ממודל '5 המרכזים הגופניים' של 'אוריינטציה גופנית' דרכו נלמד לזהות "התנהגויות גופניות" ולשנות אותן, ובנוסף המודל לוויסות רגשי-גופני 'ללמוד לכעוס נכון' בעזרתו נלמד לעבוד עם השדה ההתנהגותי-רגשי ולתת מענה לקשיים בחיי היומיום המשפחתיים והזוגיים.
שני המודלים הללו מעניקים למורה-מטפלת "מפת דרכים" נוחה ויעילה שמכניסה סדר בליווי התהליכים שהיא עושה מידי יום.
כבר מתחילת הקורס נלמד את השפה האנטומית, על ידי הכרות עם 5 מרכזי 'אליינמנט' בגוף, ונכיר עולם שלם ומרתק של תקשורת סביב גוף ודפוסי ההתנהגות הצרובים בו, שיתחברו למודל ההתנהגותי-רגשי של 'ללמוד לכעוס נכון'.
בין הנושאים הנלמדים:
-
זיהוי וארגון הגוף עפ"י 5 מרכזי אליינמנט אנטומיים
-
ארגז תרגילים ייעודי להגדרת כל אחד מ5 המרכזים.
-
זיהוי תימות התנהגותיות ורגשיות מתוך מערכת השלד-שריר
-
עבודה עם מערכת החישה ומערכת העצבים -הרחבת המנעד התחושתי החיובי בגוף
-
יצירת שפה מילולית שמאפשרת תקשורת בינאישית בריאה ויעילה על פי המודל 'ללמוד לכעוס נכון'
החומר מועבר בצורה חווייתית המשלבת מידע עיוני על עולם הרגש וההתנהגות ומידע גופני על דפוסי שלד-שריר ופרוטוקול ראשוני של תרגילי אבחון שהם נכס לכל מטפלת ומורה.
ימי שני : 15:30 - 19:00
לייטהאוס שד' נורדאו 95, תל אביב
תאריך התחלה: 3.2.25